FIND PRAKTISK INFORMATION OM KERNEN OG OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Åbningstider og adresse
Alle er velkommen i Kernen og Kernens café, Spiseriet. Du finder Kernen på Kirkebjerg Parkvej 15 i Brøndbyvester.
Åbningstider i Kernen
Man-søn: 9.00-21.00
Gratis entré.
Åbningstider i Spiseriet
Mandag: Lukket
Tirsdag-lørdag: 9.00-20.00
Søndag: 9-00-13.00
Spiseriet holder påskelukket fra og med torsdag den 17. april til og med mandag den 21. april.
Placering
Kernen ligger i Brøndbyvester i et tidligere industriområde, som i dag er omdannet til boligkvarteret Kirkebjerg. Kernen rummer en række faciliteter, som spreder sig fra stueetage, til 1. sal til tagfladen. Læs mere om Kernens faciliteter.
Adgang til Kernen kan foregå via hovedindgangen, som findes på siden. Det er også muligt at tilgå Kernen direkte fra det tilstødende p-hus på alle etager. Derudover er der en indgang direkte ind i husets café, Spiseriet, som tilgås fra Kirkebjerg Parkvej. I stueetagen hvor Spiseriet og Kulturen (husets multisal) ligger, er der ingen niveauforskelle. Der er elevator i midten af Kernen, som bringer dig ned og op til alle husets etager.
Parkering
I det tilstødende parkeringshus til Kernen er det muligt at parkere gratis i to timer. Husk at stille p-skiven. Parkering af mere end to timers varighed kræver betaling. Priser og regler fremgår i parkeringshuset.
Offentlig transport
Bus 22 stopper lige foran Kernen ved stoppestedet Park Allé (Kirkebjerg Parkvej).
Glostrup station med toglinje B og BX ligger blot 900 meter til Kernen til fods.
Toiletfaciliteter
Der er kørestolsegnede toiletter samt puslebord i kælder på etage -1 samt på 3. sal, som kan tilgås via elevator eller trappe.
Adgang for kørestolsbrugere og gangbesværede
Kørestolsbrugere og gangbesværede kan uden problemer deltage i arrangementer i Kernen. Via elevator fra gadeplan kan alle områder i Kernen tilgås, herunder tagtoppen samt handicaptoilettet i kælder og på 3. sal.
Små gæster og barnevogne
Vi har et puslebord i kælderen på handicaptoilettet samt på handicaptoilettet på 3. sal.
Barnevogne og klapvogne skal parkeres i kælderen eller udenfor Kernen, da indgang og foyer er brandveje og skal holdes fri.
Mad og drikke
Egen medbragt mad og drikke er tilladt i i de angivne madpakkezoner i Kernen samt på taget af Kernen.
Rygning
Du må ikke ryge i Kernen, på taget af Kernen eller i det tilhørende parkeringshus.
Events og arrangementer
Vi gør vores bedste for at sikre, at alle kan deltage
i vores arrangementer.
• Kulturen, husets multisal ligger i stueetagen og er
tilgængelig for kørestolsbrugere
• Der kan forekomme høje og pludselige lyde
ved events
• Vi bruger ikke stroboskoplys, medmindre det
fremgår af eventbeskrivelsen
• Maks. 84 siddende personer i Kulturen – vi sikrer gode akustiske
forhold og personale står altid klar til at hjælpe.
Ledsager og førerhund
• Ledsagere kan deltage gratis i events
arrangeret af Kernen/AKF. Kontakt
info@kernen.dk på forhånd.
• Førerhunde er velkomne, men vi beder dig give
besked på forhånd af hensyn til gæster med
allergi på info@kernen.dk.
Padeltennis
På taget af Kernen kan du spille padeltennis. Book banen her.
Udendørsleg og spil
Udenfor Kernen finder du en legeplads med en kæmpe hare med rutsjebane, en lille hare, gynge og klatrepæle. Eller lån kugler i Spiseriets bar til et spil petanque på petanquebanen. På Kernens tag ligger et farverigt lege- og motionsområde i det fri, hvor både store og små kan udfordre sig selv på trampolinerne eller træningsstativet med armgang og pull-ups.
Må jeg tage mit kæledyr med i Kernen?
Nej. Selvom vi elsker hunde og katte, vægter vi hensynet til allergikere og mennesker, der ikke er så glade for husyr højere. Kæledyr må derfor ikke medbringes i Kernen eller på taget af Kernen.
Kan jeg fejre fødselsdag, barnedåb, bryllup eller lignende i Kernen?
Du er meget velkommen til at fejre dine festlige anledninger i Kernen. Kontakt Spiseriet for yderlig information. Er du AKF-lejer i boligområdet Kirkebjerg Søpark kan du leje Orangeriet via appen AKF Fællesskab.
Garderobe og glemte sager
Du kan hænge dit overtøj på de opstillede tøjstativer på eget ansvar. Har du glemt eller mistet noget i Kernen, så kig forbi og snak med os i Spiseriet. Vi gemmer glemte sager i ca. to uger. Derefter donerer vi dem til genbrug.
Rundvisninger og skolebesøg
Skoler og institutioner samt grupper med faglig interesse i Kernen, har mulighed for at bestille en rundvisning i Kernen. Skriv til info@kernen.dk for nærmere aftale.
AKF-FÆLLESSKAB APP
AKF Fællesskab er din digitale indgang til Kernen. I appen kan du booke mødelokale og kontorpladser i Kontoret på 1. sal. Du kan også tilmelde dig aktiviteter og arrangementer i Kernen.
AKF Fællesskabs-app er tilgængelig for alle. Er du AKF-beboer i boligområdet Kirkebjerg Søpark modtager du automatisk loginoplysninger på din mail ved indflytning.
Læs mere om AKF appen her eller hent den i Google Play eller AppStore.
Du kan altid tilgå appen via din internetbrowser og derigennem købe billetter, booke kontorplads og meget mere. Besøg akf-kirkebjerg.spaces.wicomico.io.

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Bestilling og booking
Køb af billetter til aktiviteter og arrangementer i Kernen eller gratis booking af kontorplads og mødelokale, kan du nemt foretage på hjemmesiden eller via appen AKF Fællesskab, som kan downloades af alle i Google Play eller AppStore. Spiseriet tager imod betalingskort. Bemærk, at appen desværre ikke understøtter Android 5.0 og iPadOS/iOS12 samt ældre versioner.
Reservation til langbordsmiddage
Til langbordsmiddage kan du købe billetter via almindeligt billetlink på hjemmesiden eller via appen AKF Fællesskab eller ved at henvende dig direkte i Spiseriet. Vi laver ikke en bordplan, men placerer folk ved bordene i takt med at de ankommer. Find mere info om spisning i Spiseriet her.
Hvordan køber jeg billet via appen AKF Fællesskab, hvis jeg ikke har en smartphone?
Benytter du ikke en smartphone eller har du en ældre smartphone (Android 5.0 og iPadOS/iOS12 og ældre), kan du altid tilgå appen som webversion. Besøg akf-kirkebjerg.spaces.wicomico.io. Her har du adgang til nøjagtig de samme funktioner som i appen, herunder mulighed for at købe billetter til aktiviteter og arrangementer, booke gratis kontorplads og meget mere. Oplever du problemer, er du altid velkommen til at skrive til support@kernen.dk.
Har jeg betalt, når jeg er tilmeldt en aktivitet eller arrangement i AKF Fællesskab-app?
Ja, ved arrangementer hvor der opkræves deltagerbetaling, vil beløbet automatisk blive reserveret på din konto ved tilmelding. Ved arrangementets start trækkes beløbet fra din konto. Det er ikke muligt at tilmelde sig betalingsevents i appen uden tilføjelse af betalingskort.
Hvorfor vil appen ikke lade mig oprette mig som ny bruger med mailadresse og navn?
Problemet skyldes højst sandsynligt, at der er mellemrum/luft i feltet efter den indtastede mailadresse.
Hvorfor kan jeg ikke tilføje mit betalingskort?
Se videoguide til, hvordan du tilføjer dit betalingskort her. Er din telefon af mærket Huawei, skal du være opmærksom på, at Huawei-telefonen kan have problemer, når to forskellige apps skal snakke sammen. I dette tilfælde drejer det sig om godkendelse af AKF Fællesskabs-appens betalingsleverandør i MitID-appen. Vi anbefaler, at du benytter to forskellige enheder, når du skal tilføje dit betalingskort. F.eks. en telefon til AKF Fællesskabs-app og en ipad til MitID.
Kan jeg få refunderet min billet eller ændre den til et andet event?
Bliver du forhindret i at deltage, kan du afsætte din billet på begivenhedens eventside i appen AKF Fællesskab.
Hvor er min billet?
Når du er tilmeldt via AKF Fællesskabs-app, finder du din tilmelding under det enkelte event i appen ved at klikke på ‘Vis’. Kan du ikke finde din tilmelding, eller har du andre tekniske problemer med billetkøb, så kontakt support@kernen.dk.
Kan jeg komme på venteliste, når et event er udsolgt?
Vi har ingen ventelister ved udsolgte events, men du kan prøve at eftersøge en billet hos dine naboer under selve eventet i appen. Køber du en billet, af en du ikke kender, er det en god idé at mødes og handle kontant eller at bruge et dansk betalingssystem, såsom MobilePay. Kernen og herunder AKF tager ikke ansvar for billetter, der er handlet andetsteds end gennem AKF Fællesskab-appen.
Kan jeg booke kontorplads eller mødelokale i Kontoret via AKF Fællesskabs-app?
Ja. Du kan booke en af de otte kontorpladser via appen samt et mødelokale med plads til 8 personer.
Kan jeg ændre mit navn eller profilbillede i AKF Fællesskabs-app?
Under ’Min profil’ eller ’Mit hjem’ kan du ændre dit navn til et alias, hvis du ikke ønsker, at dit fulde navn skal fremgå. Du kan ligeledes vælge at tilføje et profilbillede eller ej.
SPISERIET

Kan jeg reservere bord i Spiseriet?
Til langbordsmiddag kan du købe billetter på forhånd via AKF Fællesskabs-app eller almindeligt billetlink her. Vi laver ikke en bordplan, men placerer folk løbende ved bordene. Ønsker du at booke bord til større selskab til a la carte, kan du se mere her.
Kan jeg holde selskab i Spiseriet?
Afhold barnedåben, fødselsdagen eller konfirmationen i samarbejde med Spiseriet. Kontakt Spiseriet direkte.
Kan jeg købe take away?
Ja. Kontakt Spiseriet her.
HUSREGLER
Husregler
Ordensregler i henhold til Kernens husregler samt personalets henstillinger skal altid følges. Læs Kernens husregler her (english version).
Udvikling af Kernen
Vi håber, I vil hjælpe hinanden og os med at skabe de bedste rammer for et godt naboskab, sikre god ro og orden, samt have forståelse for, at Kernen er et nyt hus, som vi løbende udfolder mere og mere.
FIND VEJ TIL KERNEN
VIA BUS
Bus 22 stopper lige foran Kernen ved stoppestedet Park Allé (Kirkebjerg Parkvej).
VIA TOG
Glostrup station er den nærmeste station. Derfra er der blot 900 meter til Kernen til fods.
VIA BIL
Det er tilladt at parkere gratis i 2 timer i Kernens tilstødende parkeringshus. Husk at stille p-skiven. Parkering af mere end to timers varighed kræver betaling. Priser og regler fremgår i parkeringshuset.
TIL FODS
Du kan nemt komme til Kernen til fods. Glostrup station ligger blot 900 meter fra Kernen og busstoppesteder er også at finde i nærheden.